Kwalitatief Marktonderzoek

over 

Kwalitatief Marktonderzoek

SK Kwalitatief is opgericht in 1989 in Amsterdam. Het werkgebied voor het kwalitatief onderzoek dat ik doe spreidt zich uit over alle provincies van Nederland, Duitsland en (Nederlandstalig) België. Daarbij gebruik ik state-of-the-art onderzoekstechnieken. Waar het om draait is voorbij de eerste laag van snelle antwoorden en oppervlakkige meningsvorming te komen. Mensen zodanig op hun essentie waarderen dat ze zonder schroom en vertekening willen vertellen over hun beleving, dat is een randvoorwaarde om tot een wezenlijk gesprek over diepere motivatie te komen.

Soms kan dat door individuele gesprekken, soms zijn duogesprekken of groepsdiscussies een beter middel. Soms ook betekent de essentie bloot leggen letterlijk met de consument door een winkel wandelen, met voor en nagesprek. Per project kies ik de specifieke, meest relevante benadering. Met SK Kwalitatief profileer ik me door een analytische en warme methodiek, die gesprekken met de doelgroep op het niveau brengen waar mensen hun werkelijke behoeften en wensen kunnen openbaren. Ze doen dat dan ook met plezier. Daarbij komen de relevante merkinzichten en de meest geschikte merk- en productconcepten als vanzelf boven water.



Drie vragen aan Majorie Dijkstal
Strategy Director Keja Donia
(www.kejadonia.nl)

Wat zijn je eerste drie gedachten als ik ‘Sylwia Kleynen’ zeg?
Tomeloze energie en inzet, met hart en ziel toegewijd, vak vrouw.

Wanneer huur je Sylwia in?
Als ik echt wil weten hoe het zit. Wat de doelgroep beweegt en hoe en waarmee ik ze het beste aan kan spreken. Van Sylwia kan je gewoon altijd op aan. Door haar enorme ervaring en mensenkennis heb je weinig woorden nodig om uit te leggen waar je naar op zoek bent.

Heeft Sylwia ook zwakke punten?
Misschien dat ze in al die jaren wel haar eigen manier van werken heeft ontwikkeld. Je moet haar dus wel die ruimte geven en geen tot in detail uitgewerkte protocollen meegeven. Ze heeft een duidelijke eigen mening, en die krijg je. En ik roep al jaren dat haar tarieven veel te laag zijn voor de kwaliteit die ze biedt, maar dat zullen anderen ongetwijfeld een pluspunt vinden.